22 Ocak 2011 Cumartesi

Windows CD-DVD Sorunu ve Çözümü (Hata Kodu 19)

Bir süredir bilgisayarımda bir sorun vardı: Bilgisayarımın DVD-ROM'u görmemesi... "Bilgisayarım"a girdiğimde DVD-ROM gözükmüyordu... Yani bilgisayardaki dosyaları CD ve DVD'ye yazamadığım gibi taktığım CD ve DVDler de görünmüyor, okunmuyordu... Baktığımda DVD-ROM (veya CD-ROM da diyebilirsiniz) "Aygıtlar ve Yazıcılar"da gözüküyordu ama üzerinde sarı ünlem işareti vardı. Aygıt yöneticisi aygıt durumunda da şöyle bir mesaj vardı: “Kayıt defterindeki yapılandırma bilgisi eksik ya da bozuk olduğundan Windows bu donanım aygıtını başlatamıyor. (Kod 19)"

Bu sorunu aşmak için çok uğraştım. Neler neler yapmadım, nerelere girmedim! Sürücü aradım her yerde. Yok, olmuyordu, delirecektim ama sonunda nette bir sitede konuyla ilgili bir çözüm önerisi vardı. Yorumlara baktığımda, bu çözümü kullanan herkes sorununu çözmüş. Ben de tabii denedim ve sorunumu -çok şükür- çözdüm...
İnternette ararken gördüm ki bu çok yaygın -dünya çapında- bir sorun. Benzer bir durumla karşılaşırsanız aşağıdaki çözümü uygulamanızı öneririm. (Bu noktadan sonrası tamamen alıntıdır.)

Çözümü:
Sorunun nedeni donanımsal değil tamamen registry'de yapılan bir değişikliktir. Muhtemelen bir CD yazma programı tarafından bozulmuştur. Ama bir kaç adımda kolayca halledebiliriz.
Önce Çalıştırdan (RUN) regedit yazıyoruz ve kayır defterine giriyoruz sonra aşağıdaki yolu takip ediyoruz:

a)”HKEY_LOCAL_MACHINE”

b)”SYSTEM”

c)”CurrentControlSet”

d)”Control”

e)”Class”

f) Buraya dikkat ediniz {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318**.

Tam yol olarak böyle oluyor Alıntı: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-B C1-08002BE10318** g)

Yukarıdaki anahtara tıkladığımızda solda bir liste çıkacak o listede yer alan “Upperfilters” ve “Lowerfilters” değerlerini siliyoruz ve bilgisayarı yeniden başlatıyoruz…

NOT: Eğer bu değerleri kaldırdıktan sonra CD yazan programınızda hata oluşursa tekrar yüklediğinizde hiçbir problem kalmaz…

9 yorum:

  1. Gerçekten çok teşekkür ederim. Haftalardır bu problemle uğraşıyordum. Sayenizde çözmem bir dakikamı almadı.

    YanıtlaSil
  2. çok saolasın kardeşim harikasın :)

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler ben de sayende çözdüm.
    NOT: bu basit sorunu Microsoft bile çözemiyor :)

    YanıtlaSil
  4. Selam. Ben Konya'dan Ahmet Kürşat ÇAKIR.
    İlk başta DWD Writer'ım çalışmıyordu. Hatta bozuk zannedip yenisini bile almayı düşündüm fakat mahalleden Mustafa Nevzat Ergun isimli bir ağbimizin uzun arayışları sonucu belirlenen çözümü senin sayende bulduk. Teşekkürü bir borç biliriz. Emsal teşkil edebilecek bir durum.

    YanıtlaSil
  5. Çok makbule geçtim bu yöntem üstad, sağ olasın.

    YanıtlaSil
  6. İyi Günler Benim Sorunum Aynı Ama Birazdaha Farklı Ben Toshiba Bulutut Stack Yüklediğimde Böyle Bişe Çıkıyo Aygıt Yöneticisinden Baktığımda Bu Şekil Yazıyo Kayıt defterindeki yapılandırma bilgisi eksik ya da bozuk olduğundan Windows bu donanım aygıtını başlatamıyor sARI üNLEM vAR üNLEME tIKLAYINCADA bÖYLE gÖSTERİYO bİ Türlü Yapamadım Yardım Edebilirmisiniz Windows 7 32 bit ..

    Mustafa KcMn..

    YanıtlaSil
  7. Allah Razı olsun sizden öğlenden beri denemediğim driver serveri forum kalmadı,En sonunda Emanet Usb DVD Writer kullanıp Toshibanın Orjinal Ürün Kurtarma Cd siyle Format atmayı düşünüyordum ki o da C:/Sistem D:/Harddisk ne var ne yok herşeyi silip Vista yüklüyor, Ben şuan Windows 8 Pro Media Center kullanıyorum. Düşünün artık sancılarımı elleriniz dert görmesin...

    YanıtlaSil
  8. TOSHIBA KULANICILARINA KESİN ÇÖZÜM!
    Toshiba marka bilgisayar sahibiyseniz Toshiba CD/DVD Creator yada Toshiba Media Creator programlarını kaldırarak kontrol ediniz.
    Ben yukarıda yazılan tüm yöntemleri denedim olmadı, Toshiba media creator programını kaldırdım düzeldi.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler arkadaşım verdiğin bilgiyle sabah sabah yaşadığım kabusu yenmemi sağladın.:)

    YanıtlaSil

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...